AVM 3000 Edition International

• Test panel 9.4 aug 2019

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AVM 3000 Edition International op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Donald48 18-04-2023

Super Repeater!

Deze Fritz! Repeater 3000 is een welkome aanvulling op mijn nieuwe Fritz!Box 7590 router / Wi-Fi versterker.
De Fritz!Box 7590 die ik vorige maand van XS4ALL kreeg, is de opvolger van de 7490. Deze 7590 router versterkt veel beter omdat het ook een groter bereik heeft, zelfs in mijn vrijstaande garage. De repeater maakt dat je overal in huis een geweldig Wi-Fi signaal hebt. Ik had er al één, maar omdat ik een groot huis heb, heb ik er nog één bijgekocht.
Samen vormen deze router en repeaters een groot Mesh netwerk, met een uitstekend draadloos internet en een dito Wi-Fi signaal.
Ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Sterk Wi-Fi signaal
  • Werkt in een Mesh netwerk
  • Uitstekende internet verbinding
  • Zijn prijs waard

truusd 22-08-2019

mooi design, makkelijk te installeren

in combinatie met de fritzbox 7590 XT werkt deze repeater uitstekend door de samenwerking van mesh. hierdoor ontstaat een stabiele wifi verbinding die tot alle hoeken in en om het huis een goede verbinding geeft. zelfs buiten kunnen we via het wifi netwerk nu een film kijken zonder telkens onderbroken te worden en ook met meerdere mobiele apparaten werkt het nog steeds perfect.
de installatie gaat heel eenvoudig met 1 druk op de knop. er zit ook een duidelijke handleiding
bij.

disign: de repeater heeft een mooi design, wit met een helder rode kleur. staat erg stevig en het overtollige netsnoer past opgerolt onder de repeater tussen de "pootjes".

via de LAN aansluiting krijgen andere apparaten vanzelf wifi functie. ook is het mogelijk om een router per netwerkkabel (meegeleverd) te verbinden aan de repeater.

de lampjes aan de voorzijde geven duidelijk aan of er voldoende signaal van de router wordt opgepikt om een stabiele verbinding te maken.
een mooie repeater voor een redelijke prijs. zodat je overal in en om je huis van een optimale wifi verbinding kunt profiteren zonder stress

Pluspunten

• mooi design
  • groot bereik
  • makkelijk te installeren
  • stabiele verbinding

San 16-08-2019

Makkelijk te installeren en super snel

Het product

De vormgeving ziet er strak uit.

De installatie

De Fritz repeater 3000 is makkelijk te installeren op de Fritzbox 7590. Op een andere Fritzbox heeft het meer aandacht nodig.

Wanneer het werkt

Als alles goed is ingesteld werkt het voortreffelijk. Helaas heb ik hulp van andere moeten gebruiken omdat ik het zelf niet snapte. Ik ben nu super blij omdat in en om het huis nu snelle WiFi beschikbaar is.
Mijn provider heeft geholpen met de instellingen en hebben dit top gedaan.

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • WiFi heel erg snel.

Marc Pruntel 16-08-2019

Zorgt voor WIFI in het hele huis

Design

De repeater heeft een strak uiterlijk, alles is netjes weggewerkt. Moest wel even wennen aan de rood/witte kleur. Verder heeft de repeater 2 netwerkpoorten aan de achterkant.

Installatie

De installatie ging erg gemakkelijk.
- Je zet de repeater op de gewenste plek.
- Druk op de Connect knop
- Druk op de WPS knop op de router

Eerste gebruik

Voordat ik deze repeater in huis had staan had ik een aantal plekken met slecht bereik. Vooral op de zolder en in de slaapkamer. Nu heb ik deze repeater op de 1e verdieping staan en heb ik overal in huis perfect bereik.

Kwaliteit van de verbinding

De verbinding is sinds plaatsing van de repeater nooit meer weggevallen. De snelheid van het netwerk is zoals het hoort. Diverse testen uitgevoerd op verschillende tijden en die laten zien dat het netwerk op elke plek op elk moment stabiel en snel is.

Conclusie

Deze repeater lost mijn connectieproblemen op en was ook gemakkelijk te installeren. De prijs/kwaliteitsverhouding is prima. Ik zou deze repeater zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Verbindingskwaliteit
  • Installatie

Minpunten

• Kleuren

S. van Belzen 07-08-2019

Stabiele en vlotte repeater met groot gebruiksgemak

Design
De FRITZ!Repeater 3000 is een handzaam apparaat dat door zijn ontwerp stabiel op de ondergrond staat. De antennes zijn weggewerkt in het apparaat waardoor de repeater een strak uiterlijk heeft. Aan de voorkant zitten twee indicatie lichtjes en de connectknop. Aan de onderkant de aansluiting voor de adapter en aan de achterkant twee netwerkpoorten.
Installatie
De FRITZ!Repeater 3000 wordt geleverd met een korte handleiding. Hierin staat kort beschreven hoe je de repeater kunt installeren. Dit gaat heel eenvoudig en vlot. Binnen een paar minuten is de repeater geïnstalleerd. De lampjes aan de voorkant geven de status van de installatie en de kwaliteit van de verbinding aan, zodat je gemakkelijk de juiste plaats voor de repeater kunt ontdekken. De repeater kan draadloos en bekabeld verbonden worden met het modem. Voor deze review is gebruik gemaakt van de draadloze verbinding.
De installatie van de repeater op een standaardmodem van een provider gaat zonder problemen. De apparaten verbinden met elkaar door middel van de WPS-knoppen. Het apparaat neemt automatisch de instellingen van het wifi-netwerk over. Daardoor is het apparaat binnen een paar minuten operationeel.
Ook de installatie van de repeater op een Fritz!Box gaat vlekkeloos. De repeater in combinatie met een Fritz!Box heeft als voordeel dat de apparaten gaan samenwerken in een Wifi Mesh netwerk.

Configuratie
De FRITZ!Repeater is gemakkelijk in te stellen via een browser of app op de mobiele telefoon. Waar bij de Fritz!Box ontelbare instellingen te zien zijn, heeft de repeater een stuk minder instellingen. Dat maakt het configureren een stuk gemakkelijker en overzichtelijker. In het overzicht is te zien hoe de repeater met de router of het modem is verbonden, de kwaliteit van de verbinding, stroomverbruik en de huidige versie van het besturingssysteem. Op dit moment is het nog niet mogelijk om Nederlands als taal te kiezen. Veel aanpassingen zijn niet nodig omdat de repeater de instellingen van het modem overneemt. Opvallend is dat er vermeld wordt dat wanneer je iets aan de instellingen van het draadloos netwerk op het modem wijzigt, je wel opnieuw de repeater met de router moet verbinden door de WPS-knoppen. Waarschijnlijk kan de repeater niet automatisch nieuwe instellingen overnemen.

Functioneren
Door de Fritz! WLAN app op de mobiele telefoon te gebruiken, kan de snelheid van de verbinding met de repeater worden gemeten. Hierbij wordt de verbinding gemeten en niet de internetsnelheid. Tijdens het meten is dan ook goed te zien of je bent verbonden met de repeater of het modem. Als de verbindingssnelheid te laag is, zal de verbinding door het andere apparaat worden overgenomen. Dit gaat zonder onderbreking. Tijdens het testen van de internetsnelheid behaalde de repeater erg goede resultaten. De snelheid was gelijk of bijna gelijk aan de snelheid wanneer je dicht bij het modem staat. Na meerdere metingen is er maar een minimale terugval in snelheid waar te nemen (minder dan 5 Mbps). Het bereik in huis is echter groter geworden. Een prima prestatie dus! De FRITZ!Repeater en de Fritz!Box werken goed samen, daardoor werkt het netwerk optimaal.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • Stabiele verbinding
  • Eenvoudig configuratie
  • Snelle prestaties

Jason Hermans 06-08-2019

Makkelijke installatie en zeer snel

Design
De repeater heeft een elegante uiterlijk. Is zeer stabiel en degelijk.

Configuratie/Installatie
De installatie procedure is zeer makkelijk. Aansluiten, druk op “Connect”-knop en “WPS” op je FRITZ!Box en je bent klaar!

Verbindings kwaliteit
In een woord perfect! Na een week in gebruik met meer dan 7 apparaten (laptop, iPhone, iPad, Android) geen één keer een probleem met verbinding maken of snelheid. Het “overschakelen” van de repeater naar de FRITZ!Box is niet merkbaar. Met een glasvezel verbinding van 500 Mbit/s up en down behaal ik direct met de FRITZ!Box snelheden van 450 Mbit/s down en 400 Mbit/s up met een ping van 5ms. Via de repeater heb ik snelheden van 190 Mbit/s down en 130 Mbit/s up met een ping van 6ms.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Verbindings kwaliteit
  • Snel

Minpunten